Media

News Impact Summit 2016

V pátek jsem zas po nějaké době vyměnila office za konferenční místnost – tentokrát News Impact Summitu pořádáného Google News Lab a European Journalism Centre. Bylo fajn být zase v prostředí, do kterého jsem nenápadně nakoukávala celé tři roky na škole. Novináři jsou neuvěřitelně oddáni svému povolání a jejich nadšení je mi blízký.

Konference se hodně točila kolem data journalismu a social media. Zajímavá byla přednáška, nebo spíš tutorial, jak na google trends. Jen škoda, že spousta trendů nelze zobrazit pro ČR, ale pouze pro 28 vybraných zemí.

Zaujal mě také nástroj na rychlou tvorbu videí na sociální sítě – Wochit. Předpokládala jsem, že CNN a další média používají pro svou komunikaci na sociálních sítích jeden a tentýž (nebo minimálně stejně podobný) nástroj. Wochit je rychlý, intuitivní. Zajímavá je třeba funkce vkládání tweetů do videa. Ještě více jsou tak propojena média se sociálními sítěmi a sociální sítě (jako právě twitter) jak se tak stávají víceméně médiem samotným. Komunikace ve veřejném prostoru se odehrává právě na této sociální síti.

Jednoznačně mne nejvíc oslovila Amanda Farnsworth z BBC News. Amanda má na starosti komunikaci vizuálního obsahu. Snaží se propojit dva vzdálené světy televize a online. Její tým vytváří ty propracované grafiky a motion grafiky ve zpravodajství BBC a v online. V rámci své keynote představila projekty, které zaznamenaly obrovský úspěch u publika. Jedním z nich byl class calculator. Webová aplikace, která po zodpovězení několika otázek, zařadila dotyčného člověka do jedné kasty / společenské vrstvy. Úplně nejúspěšnější byl ale projekt, kdy po dobu několika dnů sledovali pomocí kamer 15 koček, které se potulovaly po sousedství. Z dat, která sesbírali, pak vytvořili mapu nejnavštěvovanějších míst těhto koček.

BBC dělá všechny tyto kreativní online projekty interně a data, která z těchto aktivit získávají, nikterak nevyužívají. Je to z důvodu budování důvěry u svých čtenářů, o kterou rozhodně nechtějí přijít. Věřím však, že využití dat by bylo zajímavé např. ve vědě nebo na vysoké škole.

A na závěr chytrá myšlenka – Amanda zmínila zajímavý názor, že rádio nezabije internet (však se tak ani ještě nestalo) ale, že rádio zabije Uber. Až lidé začnou jezdit více Uber, nebudou už muset držet ruce na volantu a poslouchat rádio, jak byly zvyklí do teď, protože to je jediná aktivita, kterou mohli dělat při řízení. S Uberem se spoustě lidem uvolní ruce a budou v autě namísto poslechu rádia sledovat, co se šustně na sociálních sítích.

Uvidíme…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..