Technology

Jak si udržuji pořádek v počítači

Jestli je něco, co mi nahání husí kůži, pak je to mimo jiné i chaotická plocha počítače s desítkami složek, dokumentů a zástupců. Nebo vyskakovací okno, který na mě křičí (!), jakto, že si dovoluju stříhat video, když mám na disku poslední ždibec místa. No a pak taky prohlížeč s třiceti otevřenými okny a taby. Proto jsem si postupem času našla nějaké vychytávky, jak si na svém macu udržuju pořádek. Od té doby chaos nemá šanci.

Na desktopu si nechávám jen rozpracované soubory a složky. Protože mám ráda co nejčistší prostor, svítí mi na ploše pracovního počítače jedna jediná složka. Ta se jmenuje “plocha“. Já vím, musím vypadat jako blázen. Ale abych nebyla úplný pedant, tak vedle téhle složky mívám ještě pár dalších souborů. Většinou těch, které otevírám dennodenně nebo jsou aktuálně nejaktuálnější. 🙂 Když jdu na schůzku a vím, že na ní budu něco prezentovat nebo promítat, vezmu veškerý nepořádek z plochy a jedním kliknutím ho schovám do téhle záhadné složky. Čistá plocha totiž při prezentování pak rozhodně vypadá líp než chaos. Tip: poslední dobou používám tyhle vychytávky na organizaci plochy. Vytvořila jsem jich pár i pro vás. Stáhnout si je můžete TADY.

V docku mám napevno ukotvenou složku “downloads“. Mám zásadu, že si nic nestahuji rovnou na plochu. Když potřebuji dohledat stažený soubor, stačí mi otevřít náhled téhle složky a poslední stažený soubor vidím hned. Často, asi tak jednou do týdne, také dělám to, že všechno ze složky “downloads” vezmu a vymažu. To mě nutí všechno důležité ukládat na jiná místa. Na počítači se snažím držet jen aktuální soubory, o nichž vím, že je ještě budu potřebovat. Jakmile už ale nejsou aktuální, přesouvám je na cloud nebo externí úložiště.

Snažím se fungovat co nejvíc na cloudu. Používám placený Google Drive a díky tomu mám všechny dokumenty pořád při ruce. A to i když mám u sebe třeba jen telefon. Už několikrát se mi to vyplatilo a navíc mi to šetří místo na pevném disku počítače. Jakmile upravím fotky z RAW do JPG, tak zdrojové soubory mažu a nebo ukládám na externí disk. Finální upravené fotky si pak ukládám právě na Drive nebo na Flickr. Všechno mám navíc zálohované na NASce.

Jako domovskou stránku prohlížeče jsem teď začala používat službu Toby. Funguje jako manažer záložek webů nebo organizér otevřených tabů. I když nejsem ten typ, co by si otevíral stovky oken prohlížeče, při psaní diplomky se mi určitě bude hodit.

Jednou do roka si zálohuji všechna data a počítač resetuji do továrního nastavení. Minimálně jednou do měsíce čistím pomocí programu Dr.Cleaner nebo C Cleaner. Je jich fakt spousta, určitě si najdete ten svůj. Mně se díky tomu pokaždé uvolní spousta místa na jiné soubory.

Snad jsem vás inspirovala k malému jarnímu virtuálnímu úklidu a těším se zas za týden,

P.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.